محرم

🏴 دهه اول #محرم و تاسوعا وعاشورایی دیگه هم گذشت، جلوی گذر ایام را که نمی‌شه گرفت ولی می‌تونیم با بهره‌گیری صحیح از این ایام اونها رو موندگار و مستمر کنیم. ❤ #عاشورا یی که سراسر عشق است و همه رو از هر نژاد و مذهب و عقیده به عشق حسین جمع میکنه. حسینی که “اشِدّاءُ علی الکفار و رُحماءُ بینهم” بود، حسینی که هیچکس رو از درگاه خودش رد نمیکنه چرا که کرامت و بزرگواری رو از خدای خودش یاد گرفته.
هرکسی به نحوی سعی داره در این ایام کاری برای اباعبدالله انجام بده، اما بدونیم مجلس آقا حتما نباید شلوغ و پرسر وصدا باشه که گاهی یک سینه زنی و پذیرایی ساده و خالصانه مارو بیشتر به حسین نزدیک میکنه تا بدعتهایی که حتی مایه دلگرفتگی حضرت میشه.
🍃 به صرف هدفی مقدس و عشق آقا هرکاری مثل همین قمه‌زنی‌ها رو رواج ندیم که بقول آقای #قرائتی “شما که هدفتون مقدسه کاری نکنید که دشمن از اون سوءاستفاده کنه"و چهره اسلام و شیعه رو خشن و وحشی جلوه بده.
🍃 کاری نکنیم که موجبات اذیت دیگران رو فراهم کنه، سینه زنی و نوحه خونی تا پاسی ازشب اونم باصدای بلند هیچ لزومی نداره و بنا به گفته #رهبری“با هیچ منطق اسلامی و حسینی تطبیق نمیکنه”
👌 اگر میخوایم وارد مجلس حسین بشیم لااقل حفظ ظاهر رو هم بکنیم واز طرفی اگر کسی با ظاهر نامتناسب اومد با رفتار و گفتارمون کاری نکنیم که ازاین مجالس زده و رونده بشه، یا با تشر زدن به بچه‌ها خاطره بدی براشون یادگار بذاریم، میشه با برپایی یک هیئت کوچیک از خود بچه‌ها تو جای مناسب هم اونها رو سر ذوق بیاریم وهم عشق علی اصغر و رقیه رو براشون نهادینه کنیم.
🍃 حواسمون باشه به بهانه انجام کارهای عزاداری ویا گرفتن تبرکی حقی ازکسی ضایع نشه و #نماز_اول_وقت مون به تاخیر نیفته که خود آقا در بحبوحه جنگ این گفتگوی عاشقانه الهی رو به تاخیر ننداختن.
👌 اگه موقع نوشیدن آب به یاد لبهای تشنه حضرت سلامی روانه محضرش میکنیم، موقع دیدن منکرات هم یادی از هدف و دل تشنه حسین کنیم چراکه به فرموده خودشون"برای اصلاح امت جدشون"و #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر قیام کردند.

✅ هدف عزاداریهای ما باید رسوندن پیام عاشورا باشه و تذکر درسی که امام بخاطر اون جان خودشون رو فدا کردند.
 کمی به خودمون بیاییم و محاسبه کنیم توی این یکسال چقدر تلاش کردیم خودمون رو به حسین(علیه السلام) نزدیک کنیم و چقدر موفق بودیم؟
🔴 اقتدا کنیم به #حسینی که تا لحظه آخر دست از #هدایت دشمن برنداشت و ناامید نشد، حسینی که مثل کوه در مقابل ظلم و ستم ایستاد و ذلت و خواری رو نپذیرفت.ولی در مقابل خانواده نهایت محبت و نرمی رو بکار گرفت نکنه مابرعکس کارکنیم!
🔵 بیاییم اقتدا کنیم به #عباس که تابع ولایت و در اوج وفاداری بود حتی اگر امان نامه از دشمن برسه.
⚪ بیاییم اقتدا کنیم به #علی‌اکبر که باشجاعت و صلابت جوانی خودش رو فدای زنده نگه‌داشتن اسلام کرد.
⚫ اقتدا کنیم به حجاب #زینبی وصبر واقتدار زینبی که در اوج مصیبت و مقابل دشمن انقدر به خدای خودش اعتماد داشت که نه تنها نشانی از ضعف بروز نداد که همه رو برای خدا جز زیبایی نمیدیدکه فرمود"ما رایت الا جمیلا”
💟 لااقل اقتدا کنیم به #حر که توبه کرد و برگشت و راه سعادت رو انتخاب کرد،لااقل توبه کنیم کمی به خودمون بیاییم و باخدا عهد کنیم که هرچه بیشتر خودمون رو به اهداف حسین نزدیک کنیم از خود آقا یاری بخواهیم که دراین راه دستگیرمون باشه،که نه فقط به زبان بلکه از عمق دل به یاد حسین باشیم و عزاداریهامون از سر معرفت باشه.
🍁 جایی خوندم که نوشته بود شاید نمازی که قضا بشه جبران کنیم، روزه اگر قضا شد جبران کنیم ولی اگر #ولایت قضا شد جبرانی نداره.
🍂 تو سقیفه قضا شد زهرا شهید شد، 🍂 تو صفین قضا شد علی شهید شد، 🍂 تو کوفه قضا شد تابوت حسن تیرباران شد
🍂 تو کربلا قضا شد برحسین اسب تازوندن…
❌ حواسمون باشه ولایتمون قضا نشه.
این روزها حواسمون به ولایت مداریمون تو فضای مجازی باشه حداقل به شبهات و توهین‌ها دامن نزنیم و این ایام رو مورد تمسخر قرارندیم حداقل ما اینطور پیام‌ها رو منتشر و نقل نکنیم، دشمن به خیال کمرنگ کردن عشق حسین اینکار رو میکنه ما کمکش نکنیم هرچند که موفق هم نمیشه یزیدیان خواستند حسین محو بشه ولی برعکس نام حسین بعد از هزار وچندین سال هرساله درخشانتر میشه و قیامش درسی شد برای تمام جهانیان.
هنوز هم برای حسینی شدن دیر نیست
سعی کن حرص و طمع خانه خرابت نکند
غافل از واقعه روز حسابت نکند
ای که دم میزنی از عشق حسین بن علی
آنچنان باش که ارباب جوابت نکند

#به_قلم_خودم

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.