رحمت للعالمین

 وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِین 1
پس از سالها دوری از وحی، لطف الهی شامل حال انسان شد. روز بیست و هفتم رجب، بنا به فرموده امیرالمؤمنین(ع) «فریاد شیطان شنیده شد» چرا که بهترین خلق خدا برای رسالت و نبوت #مبعوث شد. بعثتی که نجات دهنده جان آدمی بود.
محمد(ص) جلوه‌ای کامل از رحمت الهی بر انسانها و نه تنها انسان که بر ملائکه و تمام مخلوقات است چرا که او #رحمة_للعالمین است.
او نجات دهنده انسان از تاریکیهای جهل و روشن کننده راه سعادت است. اوست که شرافت و منزلت حقیقی انسان را به او بازگرداند و او را از ذلت و نفس رهانید. تمام فرامینش الهی است: وَمَا یَنْطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ،إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَىٰ 2

#وحی از جانب معبود و معشوق به #امین ترین بندگان. این است #رحمت بودنش.
او سراسر #مهر و #عطوفت بود،حتی با کسانی که او را #عصیان می‌کردند و می‌آزردند. سیره و رفتارش درسی برای جهانیان است که راه #مهر را در پیش گیرند که این همان راه #آرامش و #سعادت است.

#محبت #عفو #گذشت #مشورت #عزم_راسخ و #توکل

برای رسیدن به خداوند و راهکار تمامی مشکلات و تنهایی‌ها و… جز این چه می‌تواند باشد؟
فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ 3
او عین و حقیقت #رحمت الهی است که خدا او را به #استغفار امت گنهکار امر کرد و طلب مغفرت او که #حبیب_الله است رد نمی‌شود.
🌺 عید رحمت مبارک 🌺

#نون_والقلم

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. انبیاء، 1٠7
2. نجم، 3و4
3. آل‌عمران، 159

َ

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.