خواص و مضرات سبزی پاک کردن

#طنز #صرفا_جهت_لبخند

یکی از نعمات ویژه، متنوع و پرفایده خداوند #سبزی 🌿 🍀 است. این ماده خوراکی باید قبل از مصرف پاک شود، مانند بسیاری از کارهای ما که بهتراست قبل از به‌کارگیری پاکسازی شود همچون زبان وذهن و روح.
اما #خواص این امر مهم یعنی سبزی پاک کردن:
مهم‌ترین و بارزترین خاصیت آن جمع شدن تعدادی از افرادخانواده، اقوام، همسایگان یا دوستان بنا به شرایط است. که این امر مهم خود فواید بسیاری را دربر دارد.
البته در شرایط کنونی کرونا این اجتماع عظیم در بسیاری از جوامع مورد غفلت واقع شده اما طبق اخبار و تصاویر واصله در برخی مناطق با تغییر شیوه بصورت فضای باز حیاط یا کوچه، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک همچنان به زنده‌ نگه‌داشتن این امر اهتمام میورزند.
خاصیت دیگر اینکه در طی عملیات پاک کردن سبزی میتوان از اخبار و حوادث روز با خبر شد که در صورت #ثقه بودن #مخبر، خبر قابل قبول قبول است والا رد میشود، که در اکثر موارد اینگونه نیست.
اما از #مضرات آن تنها به یک مورد اکتفا میکنیم که بسیار شایع و فراگیر بوده و دیده شده حتی کودکان نیز در صورت #وجود_مقتضی(حضور در جمع و تماس دست با سبزی) به آن مبتلا گشته‌اند و آن امر بسیار ناپسند #شایعه و #غیبت است. و با تلاش شبانه‌روزی دانشمندان همچنان علت ملازمه این دو امر مجهول مانده‌است.
البته در کنار آن فایده آشتی دونفر قابل ذکر است که درصورت تبانی دوشخص که باهم قهر بوده‌اند علیه شخص ثالث، آشتی برقرار گردیده.
در ادامه به بیان دو #راهکار جهت کاهش مضرات میپردازیم:
1_وجود بسیاری از مخلوقات خداوند یعنی حشرات گوناگون میتواند موجبات سرگرمی و آشنایی کودکان را با این موجودات ترسآور که نه چندش‌آور شود.
2_تنوع و شباهت بسیاری از سبزیجات مانند: شوید و رازیانه، گشنیز و جعفری، یونجه و شنبلیله و… میتواند وسیله‌ای برای آشنایی افراد مبتدی با این محصولات شود.
در صورت یقین به اینکه فلان سبزی مثلا جعفری است، بنابر #حجیت_قطع به همان عمل میشود. و درصورت #شک ابتدا از راههای حسی و سپس حدسی برای اثبات مطلوب اقدام میکنیم.
از جمله راههای حسی #مشاهده دقیق و کشف تفاوت آشکار و ظریف این دواست. دوم میتوان از حس #بویایی (درصورت آشنایی با رایحه مخصوص هرکدام) کمک گرفت و در آخر از حس #چشایی استفاده میکنیم. البته ساده ترین و سریع‌ترین راه استفاده از حس #شنوایی است بدین صورت که سبزی موردنظر را به بغل دستی نشان داده و سوال میکنیم. دراینجا بنا به پذیرش #حجیت_خبرواحد ثبت المطلوب و درصورت انکار حجیت آن را به باقی افراد نشان داده تا #تواتر حاصل شود. اگر با هیچکدام از اینها نتوان به نتیجه رسید درصورت وجود یقین سابق بر جعغری بودن، همان را #استصحاب میکنیم و درغیر اینصورت بنابر #احتیاط جمع بین دوسبزی(جعفری و گشنیز) میکنیم.

البته چون #قطع_قطاع و #شک_شکاک پذیرفته نیست توصیه میشود از آنجا که مهم #نیت است آن را رجاءً مصرف کرده، باشد که مورد قبول بدن قرار گیرد. لازم به ذکر است که در صورت اشتباه #آثار_وضعی آن مترتب خواهدشد.

#نون_والقلم

#فرصتی_برای_نوشتن

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.