محرم فراموش شدنی نیست...

قالَ رَسُولُ اللّهِ (صلّى اللّه علیه و آله) :

اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً.

براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.(جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556)

🏴 امسال #دهه_محرم برایم از سال‌های دیگر زودتر گذشت. اصلا انگار محرم برایم #محرم نبود، خبری از آن شور و تجمع هرساله نبود. :| هرسال اکثریت مردم در #حسینیه‌_اعظم شهر جمع می‌شدند و درکنارهم عزاداری می‌کردند.
انگار درکنار آن‌ها که بودیم حس‌وحال و پاکی‌دل دیگران روی دل‌ما هم اثر داشت و #محرم جور دیگری بود.
🍂 امسال اما #حسینیه_‌اعظم خلوت‌تر بود همان جمعیت هم با فاصله ازهم. هیچ‌کس دوست نداشت به دیگران نزدیک باشد،دیگرانی که سال قبل حتی اگر نمی‌شناختیمشان اما درکنار هم بودیم. همان حس إنما المؤمنون إخوة
🕊 فایده نداشت کبوتر دلم بی‌قراری می‌کرد و خودش را به درودیوار دل می‌زد،نمی‌خواست با وضع موجود بسازد. خسته که می‌شد بغض می‌کرد و گوشه‌ای آرام می‌نشست.
با خودم فکر کردم اگر این وضع ادامه‌دار شود و کم‌کم ذکر ونام حسین(علیه‌ا‌لسلام) کمرنگ شود چه؟
شب‌های بعد به هیئت کوچکی که در فضای باز بود رفتیم. گوشه‌ای نشستیم اول در نظرم #غریبانه بود، اما آن‌جا هم صفای دیگری داشت و زود به دل نشست.
بعد از مراسم گشتی توی شهر زدیم. در جای‌جای شهر، در کوچه‌پس‌کوچه‌ها هیئات بود و مردمی که هنوز عشق امامشان در دلشان بود. مردمی که ثابت کردند در هر شرایطی، اگر لازم باشد شیوه عزاداری عوض می‌شود اما نمی‌گذارند #پرچم_محرم زمین بماند. 🙂 نمی‌گذارند قیام اباعبدالله فراموش شود.
شب‌های #تاسوعا و #عاشورا هیئت‌ها شلوغ‌تر هم شد. و باز کبوتر دلم بال ‌و پر باز کرد و رفت… 🕊
شاید #کرونا خیلی هم بد نبود، درست است که آن شور و تجمع را از ما گرفت اما باعث شد بیشتر از سال‌های قبل در شهر نام #حسین بپیچد و مردم نیاز به #امام_زمان(عج‌الله تعالی‌فرجه) را احساس کنند. 👌
هرچند امسال مراسم #نخل و #عَلَم برگزار نشد و هرچند امسال مثل هرسال در خانه‌هایمان خبری از مراسم همیشگی نباشد اما عشق حسین در دلمان تا ابد پایدار است و قیامش الگوی ما.(ان‌شاءالله)
امیدوارم که #محرم سال آینده یک تجمع جهانی را در کنار آقا امام زمان(عج) داشته‌باشیم. 🙏
الحمدلله که امسال هم شرکت در مراسم سید‌الشهدا روزیمان شد.حالا کبوتر دلم با آرامشی در کنج‌دلم قرار گرفته، انگار آرامشش بی‌محرم نمی‌شود. بی‌دلیل نیست که می‌گویند:
🌷 🌷 اصلا حسیـن جنس غمش فرق می‌کند 🌷 🌷

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.